Hvad en maler i Brøndby Strand gør, når kunden ikke betaler

20 January 2020 Anders Lundtang Hansen

editorial

Som maler i Brøndby Strand, der kunne være https://malerkanonen.dk/maler-broendby-strand/ , skal man selvfølgelig gøre sit for, at man ikke bliver snydt af kunderne.

Ofte hører man om i medierne, at det er firmaerne, der snyder kunderne; men det sker faktisk i lige så høj grad den anden vej, hvor et firma udfører et stykke arbejde, og så er kunden pludselig ude af stand til at betale.

Folk elsker arbejde, men de er sjældent glade for at betale.

Som maler i denne sjællandske by har du selvfølgelig gjort dit for at informere kunden om, hvad prisen formentlig kommer til at ende på med dette arbejde, og skal man være på den helt sikre side, så aftaler man på skrift, hvordan man foretrækker at betalingen skal ske.

Oftest skal den dog falde bagefter arbejdet, men nogle gange kan man måske aftale lidt betaling forud og så resten, når arbejdet vel overstået, og kunden er glad og tilfreds med arbejdet.

Men lad os sige, at dette malerfirma er uheldigt, og der ikke bliver betalt, og vedkommende siger, at man ikke ejer kapital til at betale maler-regningen.

Hvad skal man så gøre som maler?

Man kan jo ikke brase ind i hjemmet hos vedkommende og lede efter penge eller værdigenstande, der kan gøre det ud for betalingen – det er trods alt indbrud.

Der er desværre ikke så meget andet for at end at stævne kunden, men det skal man helst først gøre, hvis der er tale om et større beløb, da sådan en sag kan komme til at beløbe sig op i mange omkostninger at gennemføre.

Problemet er så ofte, at vedkommende så i retten kan blive dømt til at betale, hvilket kunden så bevidner, at personen nok burde.

Men hvis kunden så stadig ikke har nogle penge, så kan man ikke trylle dem frem – sådan er der desværre nogle uærlige mennesker, der agerer udadtil.

Derfor skal man første gøre den slags som maler, når der er mange penge på spil.

More articles